Poesía y periodismo fueron de la mano en Celanova

Mar 19, 2012 editor de CEF novas

Ourense / la voz  19 de marzo de 2012 05:05 GMT.

Poesía y periodismo fueron de la mano en Celanova. La clausura del primer Encontro de Xornalismo Onde o Mundo se chama Celanova sirvió para hacer un recorrido por la trayectoria periodística de Manuel Curros Enríquez y Celso Emilio Ferreiro. «Quixen falar de como dous escritores e grandes poetas se meten no xornalismo e son grandes xornalistas, cada un a súa maneira, xa que non foi igual Curros que Celso Emilio», indicó Xosé Luis Méndez Ferrín, presidente de la Real Academia Galega, y encargado de clausurar las jornadas en la sede de la Fundación Curros Enríquez. Su charla estuvo prologada por Luis González Tosar, poeta y presidente del Pen Clube de Galicia.

En su intervención, titulada É posible facer literatura no xornalismo actual, Méndez Ferrín quiso hablar sobre la independencia en el periodismo actual, tanto intelectual como ideológica: «Son preguntas e dubidas que eu teño e que están pendentes de resolver».

El evento, que estaba dirigido a estudiantes de periodismo de la Universidad de Santiago, profesionales y público en general, también contó con la presencia del conselleiro de Cultura, Jesús Vázquez, que destacó el compromiso con la sociedad de los dos poetas celanovense: «Curros e Celso Emilio son dous dos meirandes poetas civís galegos; inconformistas e cunha personalidade absolutamente magnética».

El conselleiro ourensano también recordó que el objetivo de esta iniciativa era reforzar la faceta periodística de Curros Enríquez, ya que a través de sus escritos publicados se viaja por los acontecimientos más significativos de finales del siglo XIX y principios del XX.

«Periodismo e poesía son no caso de Celso Emilio e Curros dúas caras da mesma moeda»

Jesús Vázquez

«O escritor ten que intervir e a forma máis directa de facelo é a través do xornalismo»

Xosé Luis Méndez Ferrín

Artigos relacionados


Aser Álvarez gana o premio “Xosé Aurelio Carracedo” polo documental 100% CEF
Viaxeiro, Poema de Celso Emilio cantado por Luis Emilio Batallán
Celso Emilio en México. Son un Pasmón, cantado por García MC